Saturday, May 22, 2010

klu nk taw...



..urm..


Khas tuk pompuan2 yg bername Gf @ isteri

Bagaimana korang..( pompuan2 gedix ) menambat hati lelaki, terutama kekasih atau suami sendiri? Manusia memang tidak mampu meneroka hati dan jiwa manusia. Namun korang boleh belajar mengenal mereka supaya kebahagian dapat dinikmati bersama. Apa sebenarnya yang harus korang lakukan untuk menambat hati lelaki?


Mungkin tiada perkataan yang lebih sesuai untuk menyatakan ini selain " Terimalah lelaki sebagai sediakala". Terimalah dia sebagai lelaki. Yang penting untuk korang tahu ialah mengenai lelaki, dan bukan mengubah lelaki. Jika korang mahu mengubah personaliti lelaki yang menjadi kekasih atau suami korang dia mungkin akan menjadi insan lain, yang mungkin tidak korang sukai dan tidak menyukai korang pastu ( pdn muke uolz..)* nanges...


Cube memahami perangai sedia ada pada sesorang lelaki yang menyesuaikan perangai itu dengan diri korang. Ianya adalah lebih baik dari cuba mengubahnya dan beranggapan bahawa ianya tidak sesuai dengan korang. Asalkan perangai itu tidak bertentangan dengan kehendak agama dan kesopanan budaya. Dengan cara itu lelaki akan cuba memahami korang dan menyesuaikan dirinya dengan diri korang.


Sekiranya korang mahu mengubah perangai lelaki, malah perangai sesiapa pun, korang tidak akan mampu berbuat demikian kerana insan itu sendirilah yang akan mengubah perangainya jika dia mahu. korang cuma boleh memujuk dan mempengaruhinya agar berpihak kepada korang.


" korang sendiri perlulah sanggup berubah kepada perangai yang lebih baik untuk membolehkan seseorang lelaki berubah memperbaiki dirinya "

Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Areltz sensei


Di atas segala-galanya, apa yang penting untuk korang lakukan ialah sanggup memberi lebih banyak berbanding apa yang anda terima daripada lelaki. Dengan itu, anda mungkin akan menerima lebih banyak daripada yang sanggup anda beri.


Sekiranya korang tidak mempercayai lelaki, " jangan korang mengharapkan " lelaki itu mempercayai anda. Hidup ini meminta pada yang ada, memujuk pada yang sayang. Untuk membuat orang lain percaya kepada anda bukanlah perkara yang mudah. Bagi menyebabkan orang lain tidak percaya pada anda, bukan lah payah.

" Apabila lelaki sudah tidak percayakan anda, amat sukar pula untuk dia mengubah pendiriannya "


Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Areltz sensei



Mengenal lelaki bukanlah untuk mengalahkan lelaki...ingat tu!!!


9 comments:

HairiAks said...

Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Areltz sensei

kalau orang tu x ingat mcm mana?
cth, dia hilang ingatan.. ada x ubat untuk dia?

@reltzsensei said...

hairi : hahaha..tu senang jerk..u kasi 1 diari yg u tulis sendirik..dlm tu u ltk u sbg bf die..hak3...

EDDY DY said...

betul tu..lelaki sekali dikhianati sukar melupakan pengkhianatan tu...KEPERCAYAAN itu maha penting...

Ann said...

kalo kita dh syg org tu, biasanyer kita akan cuba berusaha utk jd org yg lbh baik..xkira laki or perempuan ar..

psl nk ubh org tu, betul tu..kena bijak ar nk pgaruhi org tu spy dia berubah..buknnyer dgn suruh dia berubah. mmg xjalan ar..

flyz said...

btl2x ..just be urself...nnti klau terpaksa berubah cam hipokrit sgt..

@reltzsensei said...

eddy : betol tu...laki bkn cam pompuan..lelaki xkan lupekan luke yg berparut dengan mudah...

sekali kene tipu seumur idop xkan pecaye lagi..

@reltzsensei said...

ann : betol ann..nk ubah manusia bkn mudah..lbh mudah nk jinakkan harimau dari manusia ni..tp tula..biar kiter berubah dengan sendiri..bkn paksaan..bukan secara drastik..klu berubah ngn paksaan dan terlalu drastik akn membuatkan seseorang hipokrit n lme2 xkan bertahan,jiwe memberontak..akhirnye kembali kepada asal..kn?nk berubah biar dari hati yg ikhlas...chewah..pnjg lak huraian..ngee..

@reltzsensei said...

flyz : betol..betol..n betol..berubah dgn paksaan n bukan dari hati yg ikhlas akan membuatkan diri kiter plastik n propa sgt...kan..

Afzainizam said...

~~~@@@~~~
” Assalamualaikum salam sejahtera,
Pemanis kata pembuka bicara;
Dari Blog kami bercerita,
Untuk tatapan sahabat semua”
~~~@@@~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Salam sebuah persahabatan salam perkenalan dari kami salam dihulur tanda sebuah perkenalan ….Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…

tanya hati tepuk dada tanya selera