Friday, August 19, 2011

ak muslim!!


~~~urm~~~

setelah melihat dan mendengar dari akhbar2 tempatan berkenaan penyebaran agama kristian kpd umat melayu islam baru2 ni..ak terasa gatal tgn plk nk ngulas n komen ape yg berlaku..sbnrnyre gejala penyebaran agama lain ( kristian ) kepada umat islam telah pon dilakukan oleh pendakwah2 kristian ni sejak ak sekolah menengah lagi..pelbagai taktik kotor yg digunekan oleh " haji2 salib " ni..klu dlu ade cerite yg mengatakan mereka menggunakan aer suci mereka "holy water" tuk memesongkan umat islam yg nyata tidak berkesan kpd umat islam..kemudian mereka menggunakan pendekatan memberi sumbangan kebajikan kepada msyarakat luar bandar yg berada dlm kesusahan dlm hidup khususnya dengan memberi wang kpd mereka dlm menarik org islam ( melayu ) tuk masuk kristian..skrg ni merekan cube memesongkan akidah umat islam yg lemah ni dgn menjamu mereka mkn di hotel2..membuat tusyen percume pd anak2 miskin islam..terlalu licik perbuatan mereka ini..dlm menjalankan tugas syaitan laknatullah ini mereka berani tuk melanggar kesucian agama lain khususnya islam yg ternyata agama rasmi persekutuan..kekesalan bertambah apabila ada sebilangan orang melayu sendiri yg gagal utk mempertahankan kesucian agama islam khususnya mereka yg yg bergelar "amirulmukminin" apa tugas sebenar mereka sebagai pemimpin??xkira pro kerajaan mahupon pembangkang..pd ak mereka sama saje dlm memberikan kenyataan dlm konteks agama ini..masing2 dok berlapik..masing2 dok nk jage aty kwn..sedangkan kwn tu ade nk jge aty n maruah agama kita ( islam )??pemimpin pembangkan jgn citela..terus terang menyalahkan JAIS sbb buat serbuan terhadap satu majlis keagamaan org kristian..siap melutut minta maaf semata2 nk raih undi org kristian ni..plg teruk ble ade yg melayu yg dok nyokong tindakan MB yg ntah pape tu..sgt menyedihkan bg ak..xkurang jugak menteri2 kabinet yg islam ni..masing2 diam..xde sape pon berani nk bersuare??mane KDN??mane menteri di jabatan perdana menteri tuk agama islam??dr.masyitah??dr.jamil khir??pm?tpm pon wat knyataan sgt mengecewakan..ngulas berkenaan sekolah tusyen yg dianjurkan oleh "haji2 kristian" yg jelas memesongkan ank2 islam pon dok ckp berlapik2..siap slhkan mak bapak plak sbb xmemantau ank2..ade kew camtu??npe takut sgt??knpe menteri2 skrg ni sgt penakut??cbe klu orang melayu sndirik yg wat salah..kemain korang kn...asal org bukan melayu wat salah asek nk berlapik2 jerk ckp..nk ambik tindakan pon xberani..termasukla kes "bersih" aritu..klu ikutkan undang2 tertinggi negara kita org yg menderhaka pada YDPA layak utk dilucutkan kewarganegaranyer..( rujuk buku perlembagaan ) tp npe KDN dok ttop mlot???xberani nk ambik tindakan??dlm kes pnyebaran kristian dlm penganut islam jugak telah dinyatakan bahawa ianya salah!!dlm perlembagaan persekutuan pon dh jelas ckp dlm PERKARA 11 KEBEBASAN BERAGAMA fasal(4) Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam. xkop lagi ke kenyatan undang2 ni???masih xpaham kew??menteri2 yg terlibat masih bute undang2 kew??tlgla amek tindakan kpd "haji2 salib" ni..mereka ni lgsg tidak menghormati undang2 negara kita..org mcm ni wajib diberi pengajaran..pd org2 islam khususnyer Melayu yg mmg lemah imannyer sedar2la..islam agama kita..kita dilahirkan automatik sebagai muslim adalah satu anugerah yg tidak ternilai oleh Allah..jgn anugerah ni korang buang mcm tu jek..org arab pon belom tentu islam bile die dilahirkan taw..bagi mengatasi masalah ni ade 2 cadangan dari ak..klu rase bgus g amek..xbagus korang bgla yg lbh baik..

a. kpd mnteri penerangan yg bertanggungjawab beri penerangan pd rakyat jelata, ko g la copy byk2 buku perlembagaan persekutuan..highlightkan bab2 sensitif dlm negara ni yg mmg xbole disentuh dan dilanggar oleh mana2 pihak..khususnye Perkara 11, 152 dan 153. bagi pada semua rakyat..budak sekolah n plg pnting bg pada semua pemimpin2 agama kt malaysia ni..xkirela die agama ape pon..sbb ak yakin org2 kg n rakyat masih bute apa itu buku perlembagaan..silap2 buku perlembagaan pon diorg xtaw camne rupe die...dari dok sebok bg laptop percume pade student yg digunekan tuk FB n tgk citer pelik2..baik bagi buku ni..

b. kpd KDN yg tugasnyer xubah seperti datuk temenggong zaman kesultanan melayu, g jalankan tanggungjawab anda..sape2 yg berani dok langgar undang2 g tahan..masuk penjara kew..ape kew..jgn dok kuakan kenyataan jerk..tgn n kaki tu kne gerakkan jgk.."haji2 salib" ni xtakot pon klu takat cakap mlot jerk..klu perlu bwk keris bwk skali keris tu...

c. pd PM n TPM paham2la tugas anda..anda khalifah..anda pemimpin umat islam..jatuh bgn islam di tangan anda sekarang..ak percaya pda korang berdua..wpon korang cme bersongkok ak masih yakin pada korang tuk jg agama islam..dari pakcik2 yg beserban yg mmg ak dh xyakin tuk jge islam kite ni..

korang semua jgn takut..kami rakyat akan sntiase patuh pada arahan korang selagi korang letakkan islam di tempat yg tertinggi..DLM MENEGAKKAN ISLAM KORANG JGN BERKOMPROMI!!

p/s: pada bukan islam..jaga2..kami rakyat Islam khususnyer org Melayu sudah lame bersabar..jgn sampi kesabaran smpi ke kemuncaknyer..apabila harimau sudah terjaga pasti ada yg terkorban..klu org melayu di kg2 hilang sabar kami xkan bersuare lagi dgn mlot..hanya senjata menjadi penyelesai masalah..

p/s: ak sdr ape yg ak tulis ni akn mngundang bhye tuk diri ak..tp ak berani kerana agama ak..Islam agamaku..
~~urm~~

3 comments:

شافروني صفر said...

Kekadang tu hairan gak ... Org mubaligh ni berlumba2 nak cari pengikut, yang Islam plak macam liat je .. Dakwah kat tv atau kat ceramah politik bukan main lagi sebarkan lah agama Islam ...tengok la kat Sarawak ni Kristian berkembang pesat dikalangan org bukan Melayu, Kedayan, Melanau (ramai xtahu rasanya yang masih ramai org Dayak tu xde agama) .. pada zaman KM Abdul Rahman dulu giat jugak la sampai ada rumah panjang Bidayuh dan Iban ni menganut Islam ...Biasanya Dayak yg xde agama ni sambut Gawai je xpi x Krismas ....ada yg Kristian sambut dua2 ..yg tahap Kristian alim tu xsambut sebab bertentangan ngan ajaran agama dorang ...Paling menarik situasi kat sini ada mazhab memujuk pengikut mazhab lain masuk mazhab masing2 ... pernah ada kes kwan aku Katolik mengamuk ngan sebuah mazhab ni MORMON sebab berceramah pasal Tuhan kononnye ...tpi tu la kalau daie Islam kuat menyebarkan Islam di Sarawak rasanya jumlah umat Islam kat sini bertambah ramai ...teringat zaman Sarawak bernama Sarawak Darul Hana suatu ketika dulu ...pada zaman Islam agama majoriti dan mubaligh Kristian baharu mula mendekati bangsa Dayak ....sayangkan ???

@reltzsensei said...

ssh nk ckp klu bab ni..apetah lagu klu org yg diharapkan menjaga maruah dan kepentingan islam gagal melaksanakan tugas..pada mereka itu (pemimpin Islam) jalankan tugas anda..jgn sebok nk berpolitik jerk..

Edy Fee said...

khilafah...tak silap tugas manusia di bumi ni tuk memimpin...
hurmm ketua negara kne bace ni.hehe