Thursday, January 6, 2011

emosi yg menghantui



~~abc~~

pejam celik pejam celik akhirnya ak sudah sampai ke penghujung tahun pengajian di sini..bile diimbas mcm baru semalam ak mendaftarkan diri di universiti ini..namun yang pasti hakikat perlu ak terima..usia telah menandakan waktu untuk ak belajar di sini sudah hampir sampai ke penghujungnya..
banyak kenangan pahit manis yg kadangkala sukar untuk diceritakan..kehidupanku disini agak misteri..byk perkara yg terpakse ak rahsiakan dari pengetahuan org demi kepentingan bersama..bagiku kehidupan setiap manusia itu mempunyai maruah dan keperibadian yang perlu dijaga dan dipertahankan..jika dihitung ramai sahabat baru yang ak temui sejak bermulanya langkah ak disini..ada yang terus menjadi sahabat sejati dan kekal kehari ini..ada juga yang terhenti ditengah jalan..namun yang pasti setakat ini masih belom ada yang menjadi musuh hidupku..ak yakin suatu hari nnti pasti jalinan persahabatan itu akan kembali terjalin setelah kekeruhan dapat dijernihkan..ye..ak sndiri hairan..mengapa insan kecil seperti ak ini sering menjadi perhatian bg segolongan manusia disini..kemana sahaja ak pergi, dengan sapa ak keluar..siapa gf ak..sumer menjadi perhatian bg mereka..ak bukan artis...ak bukan selebriti..bahkan ak bukan ank VVIP yg mempunyai pengaruh yg besar..nmun ramai mata2 yg sering memerhatikan sehingga wujud pelbagai fitnah sehingga mampu menjadikan ak rimas dengan dunia kampus..org laen pon jln2 jugak...keluar foye2 jugak..tp npe xamik taw pasal diorg??plg jahat bile adenyer konspirasi dengan menggunakan persahabatan untuk menikam ak dari belakang..sungguh kejam..sungguh tidak berperikemanusiaan..terus terang ak katakan..ak manusia yg sering menjaga hati kawan dan sahabat..
biar hatiku sakit asal kawan dan sahabat mampu tersenyum
riang gembire..kdg2 ak lebihkan kawan dari kekasih sendiri smpi die terasa hati..namun semua itu kadangkala tidak berbaloi kerana kwn seringkali melukakan dan menikam dari belakang..ape yg ak dpt??pengkhianatan semata2..


p/s: nk carik kwn senang..tp bukan senang nk carik sahabat..sbb dlm pencarian itu pasti byk halangan yg perlu dilalui..

~~abc~~

4 comments:

ZWAN SABRI said...

Btol tu btol..
stuju dengan ayat tu..
nak cari kawan mmg senang tp klaw sahabat mmg payah... huhu..




http://mysuarablog.blogspot.com/2011/01/pilihan-gadis-malaysia-cerah-atau-gelap.html

@reltzsensei said...

zwan: taw xpew..nk dpt sahabat kne kwn ngn die dlu bertahun2..hahaha

i'm shin... i'm inesen said...

just focus kat ur life.. selagi manusia yg kamu gelar kawan, kekasih or sapa sapa je la.. selagi dia x mendatangkan kerosakan pada tubuh badan kamu.. u still the lucky one.. tinggalkan mana mana yg x 'mendatangkan hasil', yg x menggembirakan.. yg kamu rasa dorang x selayaknya jadi kawan.. cari kawan baru.. kalo x jumpa gak.. cari dan cari...

setiap hari kamu akan jumpa ramai manusia.. dan setiap manusia x sama perangainya.. even diri kita pun x sempurna mana... stop blaming org lain kalau kamu x buat sesuatu dari sekarang..kalo ada rasa x selesa.. jgn tunggu lama lama..

all the best~

@reltzsensei said...

shin: wah first time shin bg nasihat ek..slame ni jadik batu api jerk..hahaha..skg dh jadik motivator sei..hehehe..baekla dr. shin fadhilah!!haha